Kolorowe kwiaty

Kolorowe kwiaty – doświadczenia i obserwacje biologiczne.
Dzieci lubią kolorowanki. Tym razem piątoklasiści zamiast kredek i papieru zastosowali wodę z barwnikiem oraz żywe rośliny. Tworzyli bajkowe, niepowtarzalne, barwne kwiatuszki, jednocześnie poznając transportującą funkcję łodygi.
Pomagając rodzicom w pieleniu ogródka, uważnie przyglądali się chwastom, rozpoznawali ich nazwy oraz rozróżniali ich palowe i wiązkowe systemy korzeniowe.

Jan Klauza, klasa 5d – opis doświadczenia: Jan_Klauza 5d kwiat

Michał_Wyrwiński 5d kwiatfot. Michał Wyrwiński, klasa 5d

Ignacy_Tomaszewski 5d kwiatfot. Ignacy Tomaszewski, klasa 5d

gsfot. Gabrysia Szewczyk, klasa 5d

mkfot. Mateusz Kulka, klasa 5b

ak 5dfot. Alekksandra Kuchcińska, klasa 5d

mu 5dfot. Mikołaj Udzik, klasa 5d

pr 5dfot. Patryk Roszak, klasa 5d

Przykłady systemów korzeniowych – Roksana Wojtkowiak kl.Vd

am 5b wiazkowyfot. Aleksander Marek, klasa 5b; przykład systemu korzeniowego wiązkowego – pszenica

am 5b palowyfot. Aleksander Marek, klasa 5b; przykład systemu korzeniowego palowego – tasznik

Patryk_Roszak 5d korzeniefot. Patryk Roszak, klasa 5d; przykłady korzeni

Hanna_Woelke 5b korzeniefot. Hania Woelke, klasa 5b; przykłady korzeni