SU szkoła podstawowa

Sprawozdanie z dyżuru klasy 4c

Klasa IVc w ramach swojego dyżuru przeprowadziła konkurs na KARTKĘ WIELKANOCNĄ.
Wyniki konkursu:
Klasy VI
I miejsce – klasa 6b
II miejsce – klasa 6a
III miejsce – klasa 6c
Klasy V
I miejsce – klasa 5b
II miejsce – klasa 5a
III miejsce – klasa 5c
Klasy IV
I miejsce – klasa 4a
II miejsce – klasa 4b
Podczas dyżuru zbierane były środki czystości przeznaczone dla starszych osób ( niewielka ilość osób brała w tej akcji udział). Zostaną one dostarczone do osób potrzebujących.

DYŻUR KLASY IVc
Klasa IVc organizuje konkurs „Kartka wielkanocna”.
Każda klasa przygotowuje kartkę wielkanocną formatu A5 wykonaną dowolną techniką. Kartkę należy dostarczyć do 12 kwietnia do p. I. Sobik lub przewodniczącej klasy IVc J. Jędrzejewskiej.
Kryteria oceniania:
- zgodność z tematem (Wielkanoc),
- ciekawa kompozycja pracy,
- ciekawy dobór materiału,
- estetyka wykonania.

Akcja charytatywna
W ramach swojego dyżuru klasa IVc organizuje zbiórkę środków czystości, które przeznaczone będą dla osób starszych. Bardzo prosimy o dostarczanie np. szamponów do włosów, mydła, żelu pod prysznic, pasty do zębów, płynów do mycia naczyń itp. Zbiórka odbywać się będzie przez cały czas trwania dyżuru, można je również dostarczać do p. Sobik. Uczniowie biorący udział w akcji otrzymają pochwałę.

Sprawozdanie z dyżuru klasy 4b

 

Sprawozdanie z dyżuru klasy 4a

Klasa IV A pełniła dyżur od dnia 13.02.2017r do dnia 03.03.2017r. W trakcie pełnienia dyżuru przeprowadziliśmy zbiórkę przyborów szkolnych dla dzieci DOMU DZIECKA w Górze  a uczennica z naszej klasy wykonała plakat pt. „ BĄDŹ BEZPIECZNY „. W dniu 21.02.2017r. na lekcji wychowawczej w sali nr 03 zorganizowaliśmy dla uczniów klas IV, V i VI konkurs pt. „ UROKI I KOLORY ZIMY ”. Na konkursie zespoły dwuosobowe miały za zadanie wykonać pracę zgodną z tematem. W poszczególnych kategoriach reprezentanci poszczególnych klas zajęli  następujące miejsca:
KLASY  IV
1 miejsce klasa  IVB
2 miejsce klasa  IV C
KLASY V
1 miejsce klasa V C
2 miejsce klasa V A
3 miejsce klasa V B
KLASY VI
1 miejsce klasa VI C
2 miejsce klasa VI A
3 miejsce klasa VI B

Sprawozdanie z dyżuru klasy 5c

Od dnia 09.01.2017r.-27.01.2017r. nasza klasa V c pełniła dyżur. Uczniowie naszej klasy dobrze się sprawowali.Wykonaliśmy plakat z hasłem „Jestem bezpieczny i szczęśliwy” oraz zorganizowaliśmy akcje „Okaż serce ludziom starszym”. Odbył się również konkurs polonistyczny. Klasy znakomicie radziły sobie z pytaniami.
Zwycięzcy:
I miejsce kl.  IV b, V b, VI b
II miejsce kl. IV c, V c, VI c
III miejsce kl. IV a, V a, IV a

DSC_0066

Sprawozdanie z dyżuru klasy 5b

Dyżur pełniliśmy od 8 grudnia 2016r. do 5 stycznia 2017r. Uczniowie naszej klasy pilnie sprawowali dyżur. Nasz plakat godnie reprezentował hasło ,,Jestem bezpieczny i szczęśliwy”. Przeprowadziliśmy akcję która miała na celu wywołanie uśmiechu na twarzach dzieci z Domu Dziecka w Górze.Uzbieraliśmy ponad 50 pluszowych zabawek. Zorganizowaliśmy konkurs ,,Chór Kolędników”. Zadaniem klas było zaśpiewanie kolędy wcześniej wylosowanej podczas zebrania SU. W składzie jury była: Pani Dyrektor Danuta Głogowska, Pan Marcin Szymkowiak, Wojciech Szymoniak, Weronika Gintrowicz, Martyna Wieruszewska.
Wyniki konkursu
W kategorii klas IV
1 miejsce – Klasa IVc
2 miejsce – Klasa IVb
3 miejsce – Klasa IVa
W kategorii klas V
1 miejsce – Klasa Vc
2 miejsce – Klasa Va
W kategorii klas VI
1 miejsce – Klasa VIc
2 miejsce – Klasa VIb
3 miejsce – Klasa VIa

Sprawozdanie z dyżuru klasy 5a

dyżur pełniliśmy od 17 XI do 7 XII 2016r.

Wykonaliśmy plakat promujący BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE

DSC_1773 (2)

podczas swojego dyżuru zorganizowaliśmy zbiórkę środków czystości i do higieny osobistej dla wychowanków Domu Dziecka w Dobieszczyźnie. Uczniowie naszej klasy zbierali przyniesione środki w trakcie trwania dyżuru oraz w tygodniu następnym. Każdy darczyńca otrzymał pochwałę za udział w akcji.

DSC_1783 (2) DSC_1784 (2)
Dla pozostałych klas IV – VI zorganizowaliśmy konkurs znajomości GWARY WIELKOPOLSKIEJ.
Zadaniem uczestników było rozwiązanie kilku zadań testowych, w których należało m.in. dopisać do wyrazów ogólnopolskich wyrażenia gwarowe, przetłumaczyć zwroty i zdania gwarowe oraz zredagować zdania z użyciem wskazanych wyrazów.
Wyniki konkursu – Z GWARĄ WIELKOPOLSKĄ ZA PAN BRAT
Do zdobycia było łącznie 28p.
Kl. IV:
1. kl. IV c – 5p. – Kacper Nowak, Szymon Tondaś, (18,5p.)
2. kl. IV a – 5p. – Kornel Tomczak, Przemysław Przymusiński,(18,5p.)
3. kl. IV b – 3p. – Kajetan Krzyśko, Piotr Kliś, (13p.)
kl. V:
1. kl. V c – 5p. – Krzysztof Andrzejewski,Fryderyk Jankowski (24p.)
2. kl. V b – 4p. – Marcel Lorenc, Sebastian Kowalski,(19,5p.)
kl. VI:
1. kl. VI c – 5p. – Patrycja Urbaniak, Filip Żórawski,(24p.)
2. kl. VI b – 4p. – Grzegorz Woelke, Jakub Dudek, (23,5p.)
3. kl. VI a – 3p. – Adam Jankowski, Jakub Kałmucki, (23p.)

Sprawozdanie z dyżuru klasy 6c

Klasa VIc pełniła dyżur od 23.10.2016r do 14.11.2016r.
Uczennice z naszej klasy zrobiły plakat pt. „Jak udzielać pierwszej pomocy”.
Dnia 15.11.2016r. przygotowaliśmy apel z okazji Święta Niepodległości. Podczas niego przedstawialiśmy scenkę pt. „Na lekcji historii’. Pomagali nam chór i dzieci z nauczania początkowego.
Później zorganizowaliśmy konkurs pt. „Kabaret na żywo”, który odbył się dnia 22.11.2016r., na lekcji wychowawczej, na sali gimnastycznej. Konkurs przedstawieniu dowolnego skeczu kabaretowego. Wyniki konkursu:
Klasy 4
1. Klasa 4a
2. Klasa 4b
3.Klasa 4c
Klasy 5
1. Klasa 5b
2. Klasa 5c
3. Klasa 5a
Klasy 6
1. Klasa 6b
2. Klasa 6a
Przeprowadziliśmy akcję charytatywną „Skarpeta”. Zbieraliśmy skarpety i rajstopy dla dzieci w Domu Dziecka w Dobieszczyźnie. Udało nam się zebrać:
40 par skarpet
3 pary rajstop
2 pary majtek

Sprawozdanie z dyżuru klasy 6b

dav dav davKlasa 6b pełniła dyżur od 3.10.2016r. do 25.10.2016r. w czasie tego dyżuru przeprowadziła konkurs ,, Jestem bezpieczny i szczęśliwy – znam swoje prawa” . Konkurs polegał na narysowaniu rysunku zgodnie z wybranym  tematem. Przeprowadziliśmy go we wtorek 11 października. Wyniki:

klasy 4

1 miejsce: Gabriela Matuszak 4b

2 miejsce: Klaudia Borowińska 4c i Kornel Tomczak 4a

klasy 5

1 miejsce: Miłosz Kozłowski 5a

2 miejsce: Marcin Kubiak 5b i Joanna Dzieweczyńska 5c

klasy 6

1 miejsce: Dominika Pochanke 6c

2 miejsce: Wera Grehl 6a

Przeprowadziliśmy również krótki apel na temat praw dziecka na którym śpiewaliśmy oraz  przedstawiliśmy prezentacje i krótki wiersz. Zorganizowaliśmy również akcję charytatywną dla dzieci z domu dziecka w Górze. Zbieraliśmy sprzęt sportowy oraz drobne zabawki. Zebraliśmy: skakanki, piłki, karty do gry, skarbonki, puzzle, torebki, gumy do skakania, gry planszowe, gumki do włosów, kolczyki, bransoletki i wiele innych.

 

Dyżur pełni klasa VIb – 3.10 – 25.10.2016

AKCJA CHARYTATYWNA KLASY 6B 2016 2017

JESTEM BEZPIECZNY I SZCZĘŚLIWY konkurs pl.2016 (4)

Sprawozdanie z dyżuru klasy VIa

Klasa VIa przeprowadziła konkurs
,, Mistrz tabliczki mnożenia” w związku z obchodami światowego dnia tabliczki mnożenia, który obchodzony jest 30 września.
Regulamin konkursu:
Klasa VIa przeprowadzi dnia 27 września na lekcji wychowawczej konkurs ,,Mistrz tabliczki mnożenia”. Po eliminacjach klasowych przeprowadzonych przez wychowawców lub matematyków wybrany zostanie jeden przedstawiciel z każdej klasy. Oddzielną kategorię stanowią dzieci z orzeczeniami. Konkurs będzie punktowany zgodnie z zasadami przyjętymi przez SU.
Wyniki konkursu:
Klasy IV:
4a – 3 miejsce
4b – 1 miejsce
4c – 2 miejsce
Klasy V:
5a – 2 miejsce
5b – 1 miejsce
5c – 3 miejsce
Klasy VI:
6b – 2 miejsce
6c – 1 miejsce
Każda klasa otrzymała pamiątkowy dyplom oraz nagrodę.
Oprócz tego przeprowadziliśmy akcję zbiórki karmy do schroniska w Radlinie, którą odwieziemy w piątek po lekcjach.
Zebraliśmy:
-31 puszek z jedzeniem dla psów,
-Około 50 kg. karmy,
-Kilka koców.
Wykonaliśmy również plakat na gazetkę.

                                        Adam Michalak

Samorząd Uczniowski – Rok szkolny 2016/2017

Hasło przewodnie Samorządu Uczniowskiego SP – Jestem bezpieczny i szczęśliwy

Przewodnicząca – Martyna Cincio

Zastępca przewodniczącej – Marcel Lorenc

Członkowie: Adam Michalak, Kacper Duczmal, Filip Żórawski, Miłosz Kozłowski, Michał Cegielski, Joanna Dzieweczyńska, Martyna Wieruszewska, Fryderyk Jankowski

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego SP – Maria Wieruszewska, Beata Tomczak

Ważne informacje:

Terminy dyżurów klas w roku szkolnym 2016 popr

Obowiązki klas w ciągu całego roku szkolnego 2016

Regulamin konkursu Super klasa

SAMORZĄD UCZNIOWSKI – rok szkolny 2015/2016

Martyna Nowak Va – przewodnicząca

Klara  Musiołowska VIa – zastępca przewodniczącej

Jakub Dudek Vb

Dominika Słaboszewska Vb

Łukasz Krupa VIb

Filip Żórawski Vc

Adam Michalak Va

Franciszek Kałuża VIc

samorząd zdj 2015

 

HARMONOGRAM DYŻURÓW SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5
ROK SZKOLNY 2015/2016

VIa             07.09.2015-18.09.2015
VIb             21.09.2015-02.10.2015
VIc              05.10.2015-16.10.2015
Va              19.10.2015-30.10.2015
Vb               02.11.2015-13.11.2015
Vc               16.11.2015-27.11.2015
IVa              30.11.2015-11.12.2015
IVb             14.12.2015-23.12.2015
IVc              04.01.2016-15.01.2016
VIa              15.02.2016-26.02.2016
VIb              29.02.2016-11.03.2016
VIc              14.03.2013-01.04.2016
Va               04.04.2016-15.04.2016
Vb               18.04.2016-29.04.2016
Vc                02.05.2016-13.05.2016
IVa              16.05.2016-27.05.2016
IVb               30.05.2016-10.06.2016
IVc               13.06.2016-24.06.2016

Regulamin Konkursu całorocznego„SUPER KLASA”

  • W konkursie na najlepszą klasę biorą udział wszystkie klasy IV – VI w kategoriach wiekowych
  • O wszystkich konkursach, które będą punktowane, będą informowani wychowawcy klas.
  • Wszystkie punkty, które klasy zdobędą, będą wpisywane na bieżąco na gazetce Samorządu.
  • Każda klasa ma obowiązek dbać o swoją salę i kwiaty.
  • Przynajmniej raz w miesiącu muszą być zmieniane gazetki. Punktowana będzie ich estetyka.
  • Za niewykonanie danego zadania klasa otrzymuje zero punktów.
  • Za placki pieczone na dyskotekę są dodatkowe 2 punkty.
  •  Każda klasa ma obowiązek brania udziału we wszystkich konkursach organizowanych przez Samorząd Uczniowski.
  • Do każdego konkursu będzie powołane jurry.
  • Klasy, które zdobędą największą ilość punktów, otrzymają nagrody od Rady Rodziców.

Obowiązki klas w ciągu całego roku szkolnego 2015/2016

  1. Każda klasa wykonuje przynajmniej jedną gazetkę w miesiącu. Tematyka gazetek jest dowolna – wyjątek stanowią święta państwowe (tj. Narodowe Święto Niepodległości oraz Święto Konstytucji 3 Maja). Gazetki będą sprawdzane 15 dnia każdego miesiąca przez opiekunów SU oraz wyznaczone przez nich osoby.

Punktacja:

5 punktów – gazetka bardzo ładna
4 punkty – gazetka staranna
3 punkty –gazetka wykonana
0 punktów – brak gazetki

  • Obowiązkiem każdej klasy jest ozdobienie parapetów kwiatami. Opiekunowie SU w ciągu całego roku szkolnego 3 razy sprawdzą i nagrodzą punktami każdą klasę. Prosimy, aby uczniowie zaznaczyli, które rośliny należą do danej klasy.

Plan działania:

a)      dnia 15 października sprawdzone zostanie czy w klasach znajdują się kwiaty. Za każdą roślinę przyznany zostanie klasie 1 punkt (można zdobyć maksymalnie 12 punktów),

b)      dnia 15 lutego sprawdzone zostanie czy w klasach znajdują się zadbane kwiaty. Za każdą roślinę przyznany zostanie klasie 1 punkt (można zdobyć maksymalnie 12 punktów),

c)      dnia 15 maja sprawdzone zostanie czy w klasach znajdują się zadbane kwiaty. Za każdą roślinę przyznany zostanie klasie 1 punkt (można zdobyć maksymalnie 12 punktów).

  1. Obowiązkiem klasy jest wytypowanie minimum jednej osoby z klasy, która będzie brała czynny udział w cotygodniowych zebraniach Samorządu Uczniowskiego.

Regulamin konkursu „Super klasa”

W ramach swojego dyżuru klasa:

  1. 1.      Organizuje jeden konkurs  lub akcję.(tematyka dowolnie wybrana)

Dyżurująca klasa nie bierze udziału w swoim konkursie. Jej zadaniem jest przygotowanie czytelnego, krótkiego regulaminu i dostarczenie go każdej klasie na zebraniu samorządu na samym początku dyżurowania (tak aby każda klasa zdążyła się do konkursu przygotować). Po zakończonym konkursie lub  akcji przedstawiciel klasy dostarcza jak najszybciej punktację na zebranie SU. Do zadań klasy dyżurującej należy:

-podanie wyników na gazetce SU,
-przygotowanie  i wręczenie dyplomów,
-dokonanie wpisu w kronice SU.

Na prośbę Rady Rodziców zaleca się, aby konkursy przygotowywane były dla większej ilości uczniów (nawet dla całych klas). Jeśli w konkursie będzie miał wystartować tylko jeden przedstawiciel z każdej klasy niezbędne będą eliminacje klasowe

Punktacja (dla wszystkich konkursów)

I miejsce – 5 punktów
II miejsce – 4 punkty
III miejsce – 3 punkty
udział – 2 punkty
brak udziału – 0 punktów

Klasa dyżurująca otrzymuje 5 punktów za w pełni przygotowany konkurs (tj. sprawne dostarczenie każdej klasie regulaminu, a także wywieszenie go oraz wyników na gazetce).

  1. 2.      Starannie dyżuruje

Miejsca dyżurów:

a)      klasy IV-VI –  całe 1 i 2 piętro (hol oraz ubikacje), wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,

b)      gimnazjum – jadalnia,sklepik, wejście główne, parter ubikacje, łącznik, park,

Dyżurowanie jest obowiązkiem każdej klasy. W przypadku częstego braku dyżurujących w wyznaczonych miejscach SU zastrzega sobie prawo do przyznania klasie 5 punktów ujemnych.

Każdy dyżurny ma obowiązek noszenia specjalnych plakietek, które dostępne będą na początku dyżuru w sekretariacie szkoły. Po zakończeniu przez klasę dyżuru plakietki w idealnym stanie należy niezwłocznie oddać do sekretariatu, tak aby kolejni uczniowie mogli z nich korzystać.

W każdym z wyznaczonych miejsc powinno stać dwoje lub troje uczniów. Dyżurni mają prawo  kontroli identyfikatorów.

  1. 3.      Odpowiada za gazetkę (klasy IV-VI – gazetka mieszcząca się obok biblioteki, gimnazjum – gazetka znajdująca się na parterze szkoły)

Na gazetce należy umieścić w pierwszych dniach dyżuru napis informujący o tym, która klasa ma dyżur, listę uczniów dyżurujących (należy dostarczyć jedną kopię również do pokoju nauczycielskiego), regulamin przygotowanego konkursu, a także po jego odbyciu listę zwycięskich klas. Każda klasa wykonuje również plakat promujący zdrowy styl życia.

( Żyj zdrowo i kolorowo.) Format i technika dowolna.

  1. 4.      Dodatkowe akcje

Każda klasa ma możliwość przygotowania dodatkowej akcji charytatywnej. Propozycje prosimy dostarczyć opiekunom SU. Za sprawne i rzetelne przeprowadzenie akcji klasa otrzyma 5 punktów.

Imprezy i konkursy zorganizowane z okazji obchodów Dnia Samorządności nie będą brane pod uwagę w ogólnej punktacji klas.

opiekunki: M.Chmura i D.Krawczyk